Pierwsze co mi się nasuwa to to, że słuchałem zdecydowanie za mało muzyki w tym roku. W płytowym podsumowaniu wrzucam 20 albumów, które w mniejszym lub większym stopniu wywarły na mnie jakieś wrażenie. Pozytywne lub negatywne.
Postanowienie na nowy rok? Więcej muzyki, więcej koncertów, więcej recenzji.
Opisy będą bardzo krótkie i nierzeczowe. Zainspirowany podsumowaniem tej oto Pani: LittleMo8MalaMo
Jednak moje będzie duuużo bardziej komercyjne :)
TO JEDZIEMY!
20. Placebo - "Loud like love"
Niestety Placebo wg. mnie ucieka w coraz bardziej cukierkowe klimaty, a raczej wolałbym powrót do "Without You I'm nothing" lub "Sleeping with ghosts". Niedoczekanie?
19. Moderat - "II"
Namówiony na nich przez znajomych. Świetny singiel, świetny teledysk, ale ogólnie płyta bez większej historii. Od czasu do czasu przyjemnie się słucha.
18. Rebeka - "Hellada"
Znowu elektronika. Płyta wpada w ucho ale jakoś nie przekonali mnie do siebie w 100%. Byłem na koncercie i kilka razy ziewnąłem (OO)
17. My Bloody Valentine - "mbv"
Liczyłem na solidny łomot po uszach, którego nie dostałem. Bębenki całe, a koncert nudny. Nie wiem o co tyle hałasu.
16. Dawid Podsiadło - "Comfort and Happiness"
W końcu jakiś debiut laureata talent show, który wpadł mi się podoba. Więcej po polsku i będzie lux(torpeda).
15. Crystal Fighters - "Cave Rave"
Baskijskie słońce zaświeciło w tym roku na kilku koncertach w Polsce. Ich krakowski był najlepszym na jakim byłem w tym roku ale druga płytka odstaje od pierwszej. Zupełnie inna, mimo to, energia nie mniejsza!
14. Daft Punk - "Random Access Memories"
Broniłem się przed tą płytą, a przede wszystkim przed "Get Lucky". Dorwało i mnie! Płytka bardzo dobra, z różnymi momentami, a "Get Lucky" nie jest najlepszym kawałkiem na płycie.
13. London Grammar - "If you wait"
Nie tak dawne odkrycie. Muzyka bardzo mnie urzeka, wokal trochę przeraża, ale przyzwyczajam się do niego.
12. Snakadaktal - "Sleep in the water"
Czekałem na ten debiut długi czas. W końcu wydali. Nie zawiodłem się. Dream-popowe granie jakie bardzo lubię.
11. Skunk Anansie - "An Acoustic. Live in London"
Nigdy nie słuchałem ich nałogowo. Miałem zarejestrowane, że istnieje taki zespół, ale akustyczna płyta powaliła mnie na kolana. Gęsia skórka na rękach podczas słuchania singla!!!!
10. Daughter - "If you leave"
Płyta, która wniosła trochę świeżości do mojej muzyki. Dobre granie, trochę słabo, że nie gra w Polsce.
9. AlunaGeogre - "Body Music"
I znowu elektronicznie. Widziałem ich na OFFie i wybawiłem się lepiej niż na Wodeckim! Za to propsy!
8. John Newman - "Tribute"
"Love me again" to jeden z hitów wakacji, ale i cały debiut Newmana jest bardzo dobry. Super wokal dodaje tylko uroku temu wszystkiemu.
7. Jamal - "Miłość"
Bałem się, że będzie to kolejna płyta o ratowaniu babilonu i o jaraniu, ale na szczęście bardzo pozytywnie się zaskoczyłem. Dojrzałe teksty i wszystko utrzymane w dobrej całości!
6. Myslovitz - "1.577"
Jako ogromny fan Myslovitz bardzo czekałem na tę płytę. Wiadomo, pierwsza z Michałem Kowalonkiem. Nie jest źle, ale wierzę, że kolejny album będzie jeszcze lepszy.
5. Krzysztof Zalewski - "Zelig"
Płyta różnorodna jak mieszanka krakowska. Czekam na koncert! Czego najbardziej się boisz? PRZECIĘTNOŚCI LĘKAM SIĘ W CHUJ! Nie umiem się nawet nastroić.
Płyta różnorodna jak mieszanka krakowska. Czekam na koncert! Czego najbardziej się boisz? PRZECIĘTNOŚCI LĘKAM SIĘ W CHUJ! Nie umiem się nawet nastroić.
4. Tomasz Makowiecki - "Moizm"
O tej płycie zostało powiedziane już wszystko. Ja dodam tylko, że fajnie się jej słucha w nocnym tramwaju. Dziękuję. Dobranoc.
3. Lorde - "Pure Heroine"
Do posłuchania całej płyty skłoniły mnie jej zdjęcia, które były wszędzie. Dobry chwyt marketingowy, tak samo dobry jak płyta! 17 lat i Nowa Zelandia. Szacun.
2. Foals - "Holy Fire"
Brytyjczycy dali niezły popis. Singiel "Inhaler" pozamiatał wszystko. Cała płyta w nieco innym klimacie, ale bardzo równa i bardzo dobra.
1. Arctic Monkeys - "AM"
Mógłbym się rozpisywać i rozpisywać nad genialnością tej płyty i jakie to piosenki są cudowne. Ale po co?? Lepiej posłuchać samemu. Dlatego wrzucam cały album!
4,5 7 8 9 wyleciałoby z mojego TOP 10 ;) A tak to świetne płyty, z kilkoma z miejsc 11-20 muszę się bliżej zapoznać ;)
OdpowiedzUsuń