piątek, 14 czerwca 2013

Daft Punk - "Random Access Memories"


Na starcie chcę zaznaczyć, że nigdy nie byłem fanem Daft Punk. Przechodziłem koło ich muzyki zupełnie obojętnie, tak jak i obojętnie chciałem przejść obok ich najnowszego dzieła "Random Access Memories". 

Promocyjne ulotki w moim miejscu pracy, zdjęcia dużych naklejek zespołu w warszawskim metrze, aż w końcu dziesiątki udostępnień utworu "Get lucky" przez znajomych na Facebooku wręcz zmusiły mnie do odsłuchania singla. Pierwsza rekacja? Wow, ale to dobre! Noga sama zaczęła stukać, a głowa podrygiwać w rytm muzyki. Od razu przesłuchałem resztę albumu i pomyślałem, że zrobiłem spory błąd nie próbując się do nich przekonać wcześniej. 

Na płycie znajduję się świetnie chilloutowe kawałki, które wprawiają w dobry nastrój i relaksują słuchacza. "Get life back to music" to świetny utwór na początek, który nadaje tempo całemu albumowi i od razu wpada w ucho. W pamięć zapadły mi również dwa utwory z Pharrellem czyli "Loose yourself to dance" i oczywiście "Get Lucky". Ten pierwszy jest świetnym numerem na piątkowo/sobotnie wieczory jak ten. Trudno wysiedzieć w miejscu. O drugim nie muszę się rozpisywać, bo został już chyba ochrzczony "ikoną". Właśnie znalazłem nagranie, które pokazuje jak ten utwór brzmiałby w różnych dziesięcioleciach. Klip jest nagrany w świetnym oldskulowym stylu. Minimalizm ale najwyższej próby. Klasa!!!
Warto zwrócić uwagę również na spokojniejsze, bardziej melancholijne utwory jak "Within" czy "Instant crush". Mimo odmiennego tempa od większości utworów, również pasują do całego albumu. Nie mam wrażenia aby były one dodane na płytę na siłę. Tworzą one zgraną całość z pozostałymi utworami. 

"Random Access Memories" jest dla mnie bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Album wskoczył do moich słuchawek w idealnym momencie, gdy brakowało mi czegoś nowego i świeżego do posłuchania. Polecam każdemu kto chciałby chociaż na trochę wyluzować się w codziennym zgiełku, w tłocznych autobusach i tramwajach, podczas sesji i zaraz po pracy albo wprawić w dobry nastrój po dobrym śniadaniu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz